בכול שנה, בחודש דצמבר, חברת פנטון מכריזה על "צבע השנה" החדש. ההכרזה של פנטון נתפסת כחשובה מאוד משום שיש לה השפעה על האומנות, האופנה והעיצוב.
עיצוב: רג'ין בן חמו. צילום: ליאור טייטלר
על ההחלטה בנוגע לגוון, אחראים מומחי חברת פנטון שנאספים יחד כדי להחליט איזה צבע יעשה לנו הכי טוב במשך השנה.
בשנה שעברה נבחר הצבע living coral כצבע השנה משום שהוא צבע תוסס וממריץ ואילו השנה, המומחים החליטו שאומנם אנחנו עדיין זקוקים לכחול, אבל בתקופה של חוסר וודאות וחוסר יציבות – הכחול שלנו צריך להיות רגוע יותר.
עיצוב: רג'ין בן חמו. צילום: ארז חיים.
"אנחנו חיים בתקופה שדורשת אמון ואמונה ואת הקביעות והביטחון הזה מייצג הצבע הכחול הקלאסי PANTONE 19-4052 גוון סולידי ואמין שאנחנו תמיד יכולים לסמוך עליו". הסבירה ליסריס אייזמן, מנהלת מכון הצבעים של פנטון.
אם בכול מקרה חשקה נפשכם בכחול הקלאסי, לטענת פנטון קל לשלב את הגוון הספציפי הזה בחומרים, במרקמים ובגימורים שונים. השילובים הם אלו שיוצרים את המשמעות העיצובית. יש שילובים שמבטאים מסורת ואלגנטיות ואילו בשילובים אחרים הכחול יבטא נועזות וחדשנות.
עיצוב: רג'ין בן חמו. צילום: ארז חיים.
אבל לא כולם מאושרים מההחלטה, איבן ניקול בראון העורכת של המגזין הדיגיטלי Fast Company, טוענת שהבחירה בכחול קלאסי נראית לה כמו הליכה על בטוח. איבן גם אינה בטוחה שהכחול הכהה יימלא את תפקידו כמרגיע עיצובי. לטענתה, בעולם רוויי הטכנולוגיה – הצבע הכחול הפך לסמל של כוח תאגידי. אילו איבן הייתה אחראית על בחירת הצבעים היא הייתה בוחרת בגוון של ירוק בגלל הצורך הדחוף להתמודד עם משבר האקלים החמור.
עיצוב: רג'ין בן חמו. צילום: הדר דולן.
צילום: ליאור טייטלר
עיצוב: דניאל מיכאלי. צילום שרון צרפתי.