נטלי יצחקוב. צילום: מיכאל טופיול
הטרנדולוגית הצעירה נטלי יצחקוב מתגאה בזיהוי שלושה טרנדים חזקים במיוחד: טרנד בתולות הים (שיער כחול מבריק, איפור, בגדים, שמיכות מודפסות ואביזרים) שזוהה על ידה כבר בשנת 2013 והיום, לדבריה, נמצא בשיאו. הזכייה של טרמפ בבחירות ובעקבותיה טרנד הצבע האדום ששלט בשנים 2016 ו-2017. יצחקוב חזתה גם את ההתפתחות המסיבית של האופנה ה"ירוקה" ושל הגישה האתית.
לפני כעשר שנים, לאחר שנטלי יצחקוב סיימה את לימודי התואר הראשון בעיצוב אופנה בשנקר, היא בחרה במסלול הרגיל של עבודה בתחום כמעצבת, קניינית וסטייליסטית, אך יצחקוב לא הייתה שלמה עם העיסוק שלה. בשנת 2011 כאשר היא שמעה את הרצאתה של חזאית הטרנדים לי אדלוקרט – יצחקוב הבינה שהיא מצאה דרך לממש את חלומה הגדול "בניית לוחות השראה, תוך שימוש בדמיון ובסקרנות".
"החלטתי לעזוב את ישראל ולדפוק על דלתות הסטודיו של לי אדלוקרט ולחפש אצלה עבודה" מספרת נטלי "עם הרבה מזל ואחרי סבב ראיונות התקבלתי למחלקת הייעוץ של אדלוקרט ועבדתי עם לקוחות כגון: Swatch, לואי ויטון, סברובסקי ועוד. לאחר שנה הרגשתי תחושת מיצוי… כן, כן זה קורה גם כשמגשימים חלומות… חזרתי לארץ והחלטתי להקים סוכנות משלי לחיזוי טרנדים ולמחקר, כאשר תחום ההתמחות הוא עיצוב. לסוכנות שלי קראתי The Visionary".
מאז ההחלטה הנועזת של נטלי, העסק המצליח שלה מעניק שירותי מחקר וחיזוי טרנדים לחברות אופנה, לאדריכלים ולחברות מיתוג.
טרנד בתולות הים
היום, בעידן של הצפת מידע כיצד מתבצע מחקר הטרנדים?
"התהליך מתחיל בניתוח data ובמחקר סוציולוגי ותרבותי, לאחר מכן מגיע השלב של האיקונוגרפיה – הסמלה חזותית ולבסוף בניית תחזית עתידית".
האם בזיהוי טרנדים עתידיים מספיק המחקר או נדרשת גם אינטואיציה?
"בוודאי נדרשת אינטואיציה, ללא אינטואיציה אין זיהוי נכון של טרנדים. אפשר לומר שזהו שילוב של מידע עם אינטואיציה. אני כל היום סורקת אנשים, מקומות, אתרים ועושה חיבורים".
הצבע הירוק הופך לטרנדי יותר
האם יש הבדל בין הטרנדים בארץ לטרנדים בעולם?
"באופן כללי אפשר לומר שנוצרים טרנדים גלובליים וכל מדינה מאמצת אותם בזמן הנכון לה. לעיתים גם נראה שישנם טרנדים שלא הגיעו למדינת ישראל, אף על פי שהם פופולריים מאוד במדינות אחרות. טרנד הוא תלוי מקום ותרבות וצורת האימוץ שלו משתנה ממקום למקום".
שולחן בגוון אבץ ZAGA, רקע ורוד פודרה
ורוד פודרה חיוור אחד הצבעים הבולטים בשנה הקרובה
בתחום עיצוב הבית, מה לדעתך יהיו הצבעים החזקים בשנת 2019?
"צבע ירוק שנקרא teal שמבחינה סטטיסטית חוזר כל חמש שנים וגם הצבע וורוד חיוור – פודרה".
בתחום העיצוב בכלל – אלו חומרים יככבו לדעתך בשנת 2019?
"חומרים ממחוזרים – טרצו עשוי בעבודת יד שכל חומריו ירוקים ולא רעילים ומובן שנראה את התחליף לעורות שהוא – פיתוח טקסטיל שנעשה בתנאים של חממות פטריות. התחליף הזה נותן את אותו מראה ואת אותה תחושה של עור והולך לעשות מהפכה רציני בתחום החומרים".
נגיעות של כחול במטבח
האם בארץ יש גם טרנדים בפינות אוכל? אם כן מהם?
"לאחרונה זיהיתי שאנשים בארץ נועזים יותר בבחירת הצבעים במטבחים. אם במשך תקופה די ארוכה הצבעים השולטים היו לבן ועץ, בשנה האחרונה יש התפתחות מסיבית של מטבחים שחורים, ירוקים וכחולים".
אם גם אתם רוצים להיות חוזי טרנדים? בימים אלו נטלי יצחקוב פותחת את הקורס הראשון בארץ ללימודי טרנדולוגיה.
לאתר של נטלי יצחקוב: לחצו כאן